Aktuality

Marketing Mix
28
Led

Omnis Olomouc: Veletrh marketingu má své místo v Ostravě, je z ní dnes dynamické město

Proč olomoucká firma pořádá marketingový veletrh zrovna v Ostravě? A jak zpoza místní bubliny vnímá rozvoj Moravskoslezského kraje v dalších letech? Vyzpovídali jsme statutárního ředitele Omnis Olomouc Daniela Vaverku.

V polovině února pořádáte v Ostravě veletrh reklamy a marketingu Marketing Mix. Můžete nám tuto akci trochu přiblížit?

Marketing Mix je B2B veletrh reklamy a marketingu rozšířený o konference, přednášky a workshopy. Letos zamíří již podruhé do Ostravy – rádi všechny uvítáme v úterý 19. února 2019 v Clarion Congress Hotelu. Jedná se o jediný veletrh reklamy a marketingu na severní Moravě s řadou doprovodných aktivit. Starší sourozence má v Praze či Brně, kde se letos na podzim bude konat již pošestnácté.

Co vás vedlo k pořádání takového veletrhu?

Reklamu a marketing dnes potřebuje pro své fungování a rozvoj každá firma, instituce, a dokonce i dobrá myšlenka – jako v případě Patriotů MSK. Nechtěli jsme však pořádat několikadenní nákladnou akci. Vznikl tak model jednodenního nízkonákladového B2B veletrhu, kde nejde o efektní stánky, ale o zprostředkování kontaktů mezi poskytovateli reklamy a marketingu na straně jedné a marketingovými manažery či majiteli a řediteli firem na straně druhé.

Jak jste zmiňoval, od uspořádání prvního podobně zaměřeného veletrhu v Brně letos uplyne již šestnáct let. Jakými změnami si vaše veletrhy během této doby prošly?

Zpočátku byl veletrh založen především na vystavování reklamních předmětů, prezentačních systémů a podobných hmotných výrobků. Později jsme zařadili odborný doprovodný program ve formě přednášek a prezentací. Před několika lety se tak začal Marketing Mix tematicky digitalizovat a doprovodný program košatět.

Dnes konferenční a přednáškové akce tvoří hlavní složku Marketing Mixu, doplňuje ji již tradiční výstava firem. Součástí veletrhu je také konference Digistrategie na téma on-line marketingu, konference Úspěšný web i tematicky pestrá sekce Mix trendů a novinek či blok Grafický design aktuálně.

Co byste z letošního programu doporučil?

Na veletrhu máme letos dost inspirativních témat také pro mladé firmy, tvořící část komunity Patriotů MSK. Asi však nejsem schopen z programu vypíchnout to nejlepší – to ať si každý najde podle svého zájmu a potřeb na volné vstupence s programem, kterou bych rád věnoval všem čtenářům našeho rozhovoru.

Marketing Mix 2019

Jak se stane, že olomoucká firma pořádá marketingový veletrh zrovna v Ostravě?

Pořádání veletrhů a konferencí je naší hlavní činností a jen Olomouc by nás neuživila. Pořádáme proto veletrhy a výstavy po celém Česku – vždy tam, kde to má smysl a potenciál. A ten vidíme pro Marketing Mix právě v Ostravě, která se v posledních letech stala hodně dynamickým městem.

Exkluzivně pro patrioty: Získej volnou vstupenku na ostravský Marketing Mix.

Volná vstupenka

Letos jste se jako člen přidali k Patriotům MSK. Co vás k tomu vedlo?

Iniciativu Patriotů MSK sleduji od samého počátku a některých Setkání jsem se zúčastnil, ačkoliv jsem rodilý Hanák. Považuji je za výbornou myšlenku, která vyrostla odspodu a přirozeně se rozvíjí. Rád se nechávám inspirovat novými myšlenkami, zkušenostmi a lidmi, které zde potkávám. To je ostatně i základem naší práce – vystihnout trendy a témata, na nichž by se daly postavit nové výstavní a konferenční projekty.

Vzhledem k tomu, že působíte především v Olomouci, dokážete podat pohled na Moravskoslezský kraj mimo naši „bublinu“. Jak kraj vnímáte a kde jej vidíte v roce 2030?

Ostrava prošla z mého pohledu hodně dynamickým vývojem za posledních deset let. Jako zásadní impuls této změny přitom vnímám revitalizaci Dolních Vítkovic a vznik některých staveb moderní architektury. Také dopravní spojení se výrazně zlepšilo – vlakem jste dnes v Praze za tři hodiny a osobně to mám i po dálnici jednodušší do Ostravy než do Brna.

Ostravsko má velký potenciál být třetím centrem Česka.

Trend vývoje zřejmě směřuje ke koncentraci lidí do velkých měst – do Prahy, do Brna, kterému se podařilo vytvořit image mladého technologického města. Ostravsko má velký potenciál být třetím centrem Česka. Zastavit odliv lidí a začít lidi naopak přitahovat. K tomu však nestačí jen zajímavé pracovní příležitosti. Nutné jsou i dobré podmínky pro bydlení, kvalitní školy a zdravotnictví, pestrý kulturní život nebo podnikatelská komunita – výhonky toho všeho vidím v Moravskoslezském kraji už dnes.